De fabels van de brillendiscounters
Ooit ergens gelezen dat Ikea zichzelf met Vitra vergelijkt of H&M en Zara zeggen dezelfde kwaliteit te bieden als Chanel of pakweg Hermès? Of dat Skoda beweert hetzelfde te maken als Mercedes?

Natuurlijk niet. Niemand, en zeker niemand bij de genoemde bedrijven, haalt het in zijn hoofd dat soort onzinnige vergelijkingen te maken. Simpelweg omdat het niet waar is. Alle waren naar zijn geld, is ook vandaag de dag nog een waarheid als een koe. Er is plek voor iedereen en als consument maak u uw eigen keuzes. De brillenbranche is niet anders dan iedere andere branche en ook bij ons heeft kwaliteit een prijs ook al willen de goedkope aanbieders u soms anders laten geloven.

Online discounter Charlie Temple werd al eens teruggefloten toen het beweerde dat de brillen die het verkoopt van dezelfde kwaliteit zijn als die van het Deense kwaliteitsmerk Lindberg. Onlangs betoogde Pauline Cousseau van Polette in een interview maar weer eens iets soortgelijks en ketens als Eyelove worden door de media zonder kennis van zaken geciteerd als ze beweren dat ze ‘oogmetingen’ doen die geen oogmetingen genoemd mogen worden en brillen verkopen die in kwaliteit kunnen wedijveren met wat er bij (zelfstandige) opticiens verkocht wordt. Net als in andere branches is dat gewoon klinkklare nonsens.

Voor alle duidelijkheid, wij hebben niets tegen goedkope aanbieders. Die zijn er in iedere branche en dat is prima. We hebben er wel iets tegen als die aanbieders u fabeltjes op de mouw spelden en als de media dat klakkeloos en zonder enige kennis van zaken napraten. Wie wel van kwaliteit en mooie dingen houdt en graag goed voor zijn of haar ogen zorgt, vindt bij ons echt onderscheidende merken die door gepassioneerde liefhebbers ontworpen en gemaakt worden en is verzekerd van de beste oogzorg door gediplomeerde en deskundige specialisten met kennis van zaken.
